AUDIO ‘Borne Klopt’ wil kloppend hart van gemeente zijn

Borne Klopt is het nieuwe toeristisch digitaal platform van Borne en moet het merk van de gemeente worden. Hier komt alles op te staan wat de omgeving biedt. De organisatie wil graag het kloppende hart van de plaats zijn. Dat vertelt Corine Hofstra, toerismemanager van Borne.

De toeristisch manager woont al 29 jaar in Borne: “Ik ben er nu achter gekomen wat voor een mooie dingen de gemeente heeft te bieden heeft en dat is boven alle verwachtingen groot.” Volgens haar heeft Borne als toeristische omgeving veel in huis: “Borne was het baken van de textielindustrie. Hier hebben we veel culturele hoogtepunten aan overgehouden en die mogen nog worden gezien. Zo is er het bruisende winkelcentrum met kwalitatief goede restaurants. Ik denk dat wij ons daarmee zeker onderscheiden.”

De organisatie wil de gemeente laten zien door foto’s en video’s te delen op hun platform en de wil de ondernemers op deze wijze meer in het zonnetje zetten. Verder wil Hofstra nieuwe routes uitzetten, zoals een route langs streekproducten. Deze routes moeten worden gedigitaliseerd.

Corine heef grote ambities voor Borne Klopt. “Het digitaal toeristisch platform is er natuurlijk voor de toeristen die naar ons toe komen, maar wij zijn er ook voor de inwoners zelf. Als ook zij zelf gaan zien hoe mooi Borne is, dan kunnen we dat met zijn allen gaan verkopen aan de rest van Twente en Nederland.”

Interviews en montage: Kim Nijenhuis

Een productie van RTV Borne, powered by 1Twente.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *